Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2016-10-15 23:16:04

Znamy oferentów na samoloty dla VIP

     W dniu 14 października br. do Inspektoratu Uzbrojenia wpłynęły dwie oferty na pozyskanie dwóch samolotów „małych” do przewozu najważniejszych osób w państwie (VIP) oraz cztery wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na dostawę trzech "średnich" samolotów dla VIP (w tym jednego używanego). W przetargu na samoloty małe zaoferowane zostały konstrukcje Dassault Aviation Falcon 7X oraz Gulfstream Aerospace Corporation G550.

Embraer 175 fot.MON

Planowane do pozyskania samoloty dla VIP mają zastąpić czarterowane obecnie od LOT-u Embraery 175. Fot. MON

  W dniu 14 października 2016 r., do zamawiającego – Inspektoratu Uzbrojenia wpłynęły dwie oferty na dostawę samolotów „małych” do przewozu najważniejszych osób w państwie (VIP).
Oferty złożyli:

  • Dassault Aviation, proponując 16-miejscowe samoloty Falcon 7X, 
  • Gulfstream Aerospace Corporation, proponując 16-miejscowe samoloty G550.

  Zamawiający na sfinansowanie tego zamówienia przeznaczył kwotę 430 mln PLN. Pierwsza oferta ma wartość 453,43 mln PLN i przewiduje dostawę pierwszego samolotu w terminie do 31 kwietnia 2018 roku oraz drugiego do 31 sierpnia 2018 roku, przy czym walutę umowy i płatności oferent przewiduje w USD. Dassault Aviation zaoferował następujące warunki gwarancji: 20 lat na strukturę płatowca, 5 lat na silniki i systemy pokładowe oraz 2 lata na wnętrze i malowanie samolotów. 

  Druga oferta ma zbliżoną wartość - 440,43 mln PLN i przewiduje dostawę obu samolotów w terminie do 15 sierpnia 2017 roku, a waluta płatności jest zgodna ze specyfikacją zamówienia. Amerykański oferent przedstawił następujące warunki gwarancji: 10 lat na strukturę płatowca, 5 lat na silniki i systemy pokładowe oraz 2 lata na wnętrze i malowanie samolotów.

  Jak informuje Inspektorat Uzbrojenia, "fakt złożenia ofert nie oznacza wyboru wykonawcy. W chwili obecnej komisja przetargowa dokona analizy i oceny złożonych ofert pod kątem formalno-prawnym. Dopiero następnie z wykonawcą, którego oferta spełni wszystkie wymagania formalno-prawne i okaże się najkorzystniejszą, zawarta zostanie umowa dostawy. Zakłada się, że nastąpi to jeszcze w tym roku, natomiast dostawy samolotów nastąpią w 2017 roku". Komunikat ten może świadczyć o tym, że druga oferta ma większą szansę na wygraną (zarówno ze względu na oferowany termin dostawy jak i niższą cenę).

  W dalszej części opublikowanego komunikatu Inspektorat Uzbrojenia informuję, że "jednocześnie, w dniu 14 października 2016 roku do zamawiającego wpłynęły cztery wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na dostawę samolotów „średnich” do przewozu najważniejszych osób w państwie (VIP).
Wnioski złożyli:

  • wspólnie: Glomex MS s.r.o. (Republika Czeska) z Lufthansa Technik AG (RFN)
  • Boeing (USA)
  • Megmar Logistics & Consulting Sp. z o.o. (Polska)
  • wspólnie: Aerospace International Group s.r.o (Republika Słowacka) z „ASSA-POLAND” Zdzisław Kondrat (Polska)

W chwili obecnej komisja przetargowa dokona analizy i oceny złożonych wniosków, a następnie zaprosi wykonawców spełniających wymagania udziału w postępowaniu do złożenia ofert wstępnych. Kolejnym etapem będzie przeprowadzenie negocjacji z wykonawcami, których celem jest ostateczne zdefiniowanie wymagań technicznych samolotów oraz warunków umowy. Po przeprowadzonych negocjacjach, komisja zamawiającego zaprosi wykonawców do złożenia ofert, po czym dokona ich analizy i oceny. Następnie z wykonawcą, którego oferta spełni wszystkie wymagania formalno-prawne i okaże się najkorzystniejszą, zawarta zostanie umowa dostawy. Zakłada się, że zawarcie umowy nastąpi w I kwartale 2017 roku".

O finansowaniu samolotów dla VIP pisaliśmy tutaj, a szczegóły warunków zamówienia zostały przedstawione tutaj.

(TD)




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Pocisk przeciwokrętowy Exocet

Pocisk przeciwokrętowy Exocet

Francuski pocisk Exocet był jedną z pierwszych konstrukcji tego rodzaju skonstruowanych i wprowadzonych do produkcji na Zachodzie, choć palma pierw...

więcej polecanych artykułów