Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2017-04-13 06:34:19

HSW przygotowuje się do produkcji podwozi Krab

     Jeszcze przed wakacjami ruszy rozbudowa hali, w której Huta Stalowa Wola uruchomi nową linię technologiczną do produkcji podwozi i korpusów wież. Dzięki wsparciu otrzymanemu ze Skarbu Państwa Spółka zwiększa i rozwija infrastrukturę techniczną konieczną do realizacji ostatnio podpisanych kontraktów, ale również do przejęcia nowych technologii w zakresie obróbki i spawania podwozi dla pojazdów pancernych.


  27 grudnia 2016 roku Skarb Państwa na podstawie umowy o udzieleniu wsparcia niebędącego pomocą publiczną udzielił Hucie Stalowa Wola SA wsparcia w wysokości 7,7 mln PLN. Umowa dotycząca objęcia akcji spółki przez Skarb Państwa w podwyższonym kapitale zakładowym HSW została podpisana w MON w dniu 24 marca 2017 roku. Celem udzielonego wsparcia niebędącego pomocą publiczną jest sfinansowanie realizacji wdrożenia do produkcji technologii spawania korpusów wież i podwozi pojazdów wojskowych z blach pancernych.

  Huta zamierza stworzyć nowy ciąg technologiczny konieczny do realizacji kontraktów, w tym największego kontraktu zawartego w polskim przemyśle obronnym, jakim jest umowa na dostawę czterech dywizjonowych modułów REGINA. Umowa na dostawy haubicy samobieżnej 155 mm KRAB oraz towarzyszących pojazdów została zawarta 14 grudnia 2016 roku.

"W ten sposób przygotowujemy się do przyjęcia transferu technologii w zakresie budowy podwozi od naszego partnera zagranicznego" – informuje Bernard Cichocki, Prezes Zarządu HSW SA. - "Nowa linia technologiczna w wybudowanej hali posłuży nam także do realizacji innych naszych projektów, mam tu na myśli program budowy nowego bojowego wozu piechoty BWP" - dodaje Cichocki.

  Huta Stalowa Wola jest liderem projektu stworzenia nowego bojowego wozu piechoty, który zastąpi będące na wyposażeniu polskiego wojska przestarzałe BWP-1. Projekt jest realizowany w ramach programu o kryptonimie Borsuk.

Tekst: HSW

fot. Mariusz Cielma




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Holenderskie okręty podwodne 1946-2014  - cz. II

Holenderskie okręty podwodne 1946-2014 - cz. II

W połowie lat siedemdziesiątych Koninklijke Marine utrzymywała w służbie sumie sześć okrętów podwodnych. Jednak cztery z nich były okrętami należąc...

więcej polecanych artykułów