Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2017-04-14 14:17:42

Negocjacje zamówienia na dostawę Jelczy 442.32

     W połowie marca br. Inspektorat Uzbrojenia poinformował o rozpoczęciu negocjacji z firmą Jelcz Sp. z o. o. dotyczących dostaw samochodów średniej ładowności wysokiej mobilności Jelcz 442.32. Dostawy planuje się zrealizować w latach 2017-2019, a zamówienie ma dotyczyć łącznie 500 pojazdów, z tego gwarancją zakupu ma zostać objętych 97 ciężarówek, a pozostałe 403 egzemplarze planuje się zamówić w ramach „prawa opcji”. Poza samymi pojazdami zamówienie obejmować ma pakiet logistyczny i szkoleniowy.

Jelcz 442.32. Fot.TDObecnie samochody Jelcz 442.32 dostarczane są na podstawie umowy z 29 listopada 2013 roku o wartości 674 mln PLN, na dostawę 910 tego typu pojazdów w latach 2014-2018. Fot. Tomasz Dmitruk/Dziennik Zbrojny

  Zamawiający planuje udzielenie zamówienia bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu (w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 131 h ust. 6 pkt 4 ustawy „Prawo zamówień publicznych”), a uzasadnieniem wyboru takiej procedury są przyczyny techniczne.

  Jak tłumaczy zamawiający, „pozyskanie pojazdów innej marki, ze względu na ich niekompatybilność, spowoduje konieczność: tworzenia nowego systemu zabezpieczenia eksploatacji, zgromadzenia technicznych środków materiałowych (tśm) na potrzeby użytku bieżącego, jak również zapasu wojennego, konieczność zakupu urządzeń diagnostycznych oraz warsztatowych, przeszkolenia instruktorów i mechaników, a także zakupu nowego wyposażenia bazy dydaktyczno-szkoleniowej, co w efekcie przełoży się bezpośrednio na duże trudności natury technicznej oraz logistycznej w użytkowaniu i utrzymaniu przedmiotowego sprzętu. Na podkreślenie również zasługuje fakt, że pojazdy typoszeregu Jelcz są eksploatowane przez Siły Zbrojne RP w wielu wersjach i odmianach, co powoduje, że jest to sprzęt w wysokim stopniu zunifikowany”.

  W ogłoszeniu możemy przeczytać również, że „dotychczas, do Sił Zbrojnych RP, pozyskano 476 pojazdów tego typu w wersji skrzyniowej, z ławkami i opończą oraz dodatkowo 117 podwozi wykorzystanych do zabudowy specjalistycznego sprzętu łączności i opbmr. Ponadto pozyskano pakiet logistyczny składający się z zestawów części zamiennych i urządzeń diagnostyczny oraz pakiet szkoleniowy obejmujący pomoce dydaktyczne oraz szkolenie personelu logistycznego”. 

  Jelcz 442.32 to samochód o masie własnej 9600 kg i ładowności 6000 kg. Napęd stanowi silnik wysokoprężny MTU 6R106TD21 o mocy 240 kW (326 KM) z 9-biegową skrzynią manualną. Długość pojazdu wynosi 7980 mm, szerokość 2550 mm, wysokość 3490 mm, a prześwit 400 mm. Jelcz 442.32 wersji podstawowej ma dwuosobową kabinę i skrzynię ładunkową (rama przystosowana jest do montażu różnych zabudów) z zaczepami do montowania europalet lub kontenera 15-stopowego, wyposażony jest w układ centralnego pompowania kół oraz wkładki Beadlock umożliwiające poruszanie się przy zmniejszonym ciśnieniu opon.

(TD)




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Od opancerzonych Humvee do JLTV

Od opancerzonych Humvee do JLTV

HMMWV z jego charakterystyczną sylwetką jest ciągle jednym z łatwo rozróżnialnych symboli amerykańskich sił zbrojnych. Był jednym z najważniejszych...

więcej polecanych artykułów