Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2017-08-01 22:14:27

Terenówki dla regulacji ruchu

     Do końca roku 2. Regionalna Baza Logistyczna przewiduje realizację kontraktu na dostawy 57 samochodów 4x4 przeznaczonych dla pododdziałów regulacji ruchu. Postępowanie prowadzone jest w trybie przyspieszonym, poprzednie dwa nie zakończyły się podpisaniem umowy, wojsko natomiast zamierza wydatkować należne środki jeszcze w bieżącym roku.


  Przyspieszony zakup motywowany jest także potrzebą szybkiego zastąpienia pojazdów Honker obecnie wykorzystywanych do zadań regulacji ruchu, także zabezpieczenia przemieszczania się po terytorium kraju jednostek sojuszniczych. 2. Regionalna Baza Logistyczna postępowanie ogłosiła 26 lipca 2017 roku, na oferty podmiotów zainteresowanych oczekuje tylko do 11 sierpnia br. Postępowanie podzielone zostało na cztery zadania (10, 13.16 i 18 samochodów), realizator każdego z nich zostanie wyłoniony po ocenie kilku kryteriów: ceny (60 punktów), okresu gwarancji (34 – przyznawane poza wymagane 24 miesiące, ale co ciekawe, dopuszcza się maksymalny okres gwarancji 48 miesięcy), najniższe zużycie energii (2), najniższa emisja dwutlenku węgla (2) i najniższa emisja zanieczyszczeń (2).

  Co wojskowi planują pozyskać? Chodzi o pojazdy małej ładowności i dużej mobilności (homologacja N1G) o maksymalnej masie dopuszczalnej do 3500 kilogramów, z układem napędowym 4x4, silnikiem o mocy minimum 105 kW spełniającym normę Euro 6 i ręczną lub automatyczną skrzynią biegów. Samochód ma mieć możliwość przewożenia łącznie siedmiu osób zajmujących miejsca przodem do kierunku jazdy i 125 kilogramów ładunku. Ma być przystosowany do wykonywania zadań w warunkach klimatycznych i terenowych występujących w Europie, wymaga się pomalowania nadwozia na kolor zielony. Pojazd ma także mieć możliwość holowania przyczep o masie 1500 kilogramów. Zakłada się średnioroczny przebieg dla samochodów na poziomie 30 tysięcy kilometrów. Od nabywanych terenówek wymaga się wyposażenia w systemy: TPMS (monitoring ciśnienia w kołach), ABS, ESP, ASR, asystent ruszania pod górę, aktywny tempomat, ostrzegania przed zmianą pasa ruchu. Oczekuje się zapasu paliwa pozwalającego na przejechanie, przy pełnym obciążeniu, minimum 650 kilometrów. Pewne ograniczenie propozycji złożonych w ofertach sprawi wymóg przesuwnych drzwi z prawej strony nadwozia. Z tyłu pojazdu, oddzielony od przedziału pasażerskiego, znajdzie się przedział bagażowy o rozmiarach 1x1,5 metra (długość x wysokość). Po obu stronach pojazdu oraz na dachu ma pojawić się napis „Regulacja Ruchu”, na dachu znajdzie się także sygnalizacja dźwiękowo-świetlna przewidziana dla pojazdu uprzywilejowanego. Szacunkowa wartość zamówienia wskazana przez organizatora postępowania wynieść ma 11,74 mln PLN netto (uśrednione 205 tys. PLN za samochód).

(MC)




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Dokąd płynie Wisła, czyli o Memorandum Intencji

Dokąd płynie Wisła, czyli o Memorandum Intencji

W dniu 6 lipca br. doszło do podpisania „Memorandum Intencji” dotyczącego pozyskania przez Polskę systemu obrony powietrznej Patriot, zawartego pom...

więcej polecanych artykułów