Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2018-12-19 17:16:20

Wojsko zakupi nowe parki pontonowe

     Inspektorat Uzbrojenia poinformował 19 grudnia br. o rozpoczęciu postępowania związanego z pozyskaniem dla Sił Zbrojnych RP nowych parków pontonowych.


 W ramach zamówienia podstawowego zaplanowano dostawę 7 parków pontonowych, opcjonalnie w grę wchodzić mogą jeszcze 3 parki pontonowe oraz jeden prom z pełnym wyposażeniem. Zlecenie ma być wykonane do 30 października 2022 roku. Do każdego kompletu Wykonawca zapewnić ma pakiet szkoleniowy.

 Dla postępowania przyjęto formułę negocjacyjną. Oznacza to, ze po weryfikacji wniosków do składania ofert zaproszonych zostanie maksymalnie trzech potencjalnych wykonawców. Liczba ta wyłoniona zostanie poprzez przyznanie dodatkowych punktów za już zrealizowane zlecenia (decydować będzie ich łączna wartość). Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykonał przynajmniej jedną dostawę lub modernizację parków pontonowych o wartości 50 mln PLN, co należy potwierdzić odpowiednią dokumentacją z ostatnich pięciu lat. Co ciekawe, przy tym stosunkowo wartościowym i skomplikowanym jednak zleceniu założono tylko jedno kryterium oceny ofert: najniższą cenę. Termin składania wniosków upływa 23 stycznia 2019 roku.  

 Do informacji proceduralnych zamawiający dołączył także podstawowy opis przedmiotu. Co naturalne, nowy park pontonowy zastąpić ma typowy w polskim wojsku i wykorzystywany od dekad park PP-64.

 Nośność nominalna nowego parku powinna być nie mniejsza niż MLC70 dla pojazdów gąsienicowych oraz MLC96 dla pojazdów kołowych (zestaw z czołgiem) przy maksymalnej prędkości nurtu nie mniejszej niż 1,5 m/s i głębokości wody nie większej niż 2,0 m. Park pontonowy powinien umożliwiać urządzanie i utrzymanie przepraw mostowych i promowych o nośności nie mniejszej niż MLC 70/96 na przeszkodach wodnych o głębokości minimalnej nie mniejszej niż 1 m oraz przy prędkości nurtu wynoszącej minimum 1,5 m/s.

 Kompletny park pontonowego powinien umożliwiać budowę mostu pozwalającego na pokonanie przeszkody o szerokości nie mniejszej niż 100 m oraz budowę dwóch promów o nośności MLC 70/96. Komplet powinien składać się przynajmniej m.in.: z pojazdów umożliwiających transport wszystkich elementów parku oraz zapewnienia jego niezbędnej obsługi; bloków pontonowych; ramp najazdowych/bloków brzegowych; kutrów/środków napędowych; wyposażenia niezbędnego do organizacji przeprawy oraz jej utrzymania. Wybór nośnika samochodowego regulują kolejne zapisy wymagań mówiące o pojazdach będących już na wyposażeniu Sił Zbrojnych RP z uwzględnieniem możliwości wprowadzenia w konstrukcję niezbędnych zmian.

(Red.)

fot. DORSZ




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Konfiguracja docelowej Wisły bliska finału, umowa spodziewana w przyszłym roku

Konfiguracja docelowej Wisły bliska finału, umowa spodziewana w przyszłym roku

Dziennik Rzeczpospolita po raz trzeci zorganizował kilkupanelową konferencję Defence Summit. Jeden z paneli dyskusyjnych wczorajszego wydarzenia zw...

więcej polecanych artykułów