Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2018-12-29 20:12:06

Umowa na Pojazdy Wojsk Aeromobilnych

     W dniu 14 grudnia br. Inspektorat Uzbrojenia podpisał z konsorcjum firm: Kafar Bartłomiej Sztukiert (lider), Hibneryt Sp. z o.o., Sp. k., "Auto Podlasie" Sp. z o.o. oraz Auto Special Sp. z o.o. Modlniczka, Oddział Sobiesław Zasada Warszawa umowę o wartości 48,8 mln PLN brutto (w tym 33,1 mln PLN w ramach części gwarantowanej) na dostawy w latach 2019-2022 Pojazdów Wojsk Aeromobilnych o wysokiej mobilności przeznaczonych do desantowania techniką spadochronową w liczbie 55 szt. oraz 105 szt. Przyczep Specjalnych do tych pojazdów. Zamówienie obejmuje dodatkowo w ramach prawa opcji dostawę w latach 2019-2022 maksymalnie 25 szt. pojazdów i 55 szt. przyczep. Zamówione pojazdy zostaną wykonany na bazie samochodu marki Toyota.

GDV-Cheetah-Fot.Autosalon-Dajbych

Na zdjęciu RDV Cheetah wykonany w oparciu o podwozie samochodu Toyota Land Cruiser. Jak poinformował redakcję Inspektorat Uzbrojenia pojazdy zamówione dla polskich wojsk aeromobilnych również mają bazować na konstrukcji samochodu marki Toyota. Fot. Autosalon Dajbych.

  Postępowanie prowadzono zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych od 26 lipca 2017 roku w procedurze negocjacyjnej z publikacją ogłoszenia o zamówieniu. 

  Zgodnie z opublikowanymi informacjami, zamawiane pojazdy muszą spełniać następuje wymagania:

  • Pojazdy powinny być nowe – ich rok produkcji musi być tożsamy z rokiem dostawy.
  • Pojazd powinien być dostosowany do transportu lądowego, morskiego oraz lotniczego, w tym z możliwością transportu lotniczego na platformie desantowej PDS typu „V” 108″ 12 ft w celu desantowania z powietrza, a także na pokładzie lub zawiesiu zewnętrznym śmigłowca.
  • Ładowność pojazdów nie powinna być mniejsza niż 1200 kg.
  • Pojazd powinien posiadać dopuszczalną masę całkowitą (DMC) nieprzekraczającą 3500 kg.
  • Pojazd powinien być wyposażony w wyciągarkę o sile uciągu na pierwszym zwoju nie mniejszej niż 0,5 DMC pojazdu i długości liny nie mniejszej niż 20 m, umożliwiającą wciągnięcie ładunku na przestrzeń ładunkową oraz samoewakuację pojazdu.
  • Pojazd powinien być wyposażony w urządzenie pociągowo-sprzęgowe umożliwiające holowanie dwóch przyczep z wyposażeniem, dedykowanych do pojazdu lub przyczepy i artyleryjskich systemów uzbrojenia.
  • Pojazd powinien posiadać stały napęd wszystkich kół jezdnych.
  • Pojazd powinien posiadać silnik o mocy nie mniejszej niż 55 kW (75 KM).
  • Pojazd powinien być przystosowany do pokonywania brodów o głębokości co najmniej 0,5 m (bez przygotowania pojazdu).

    W przypadku zamawianych przyczepy określono następujące wymagania:

  • Przyczepy powinny być nowe – ich rok produkcji musi być tożsamy z rokiem dostawy.
  • Przyczepy powinny być dostosowane do desantowania techniką spadochronową po dwie na jednej platformie desantowej PDS typu „V” 108″ 12 ft.
  • Przyczepa ma być wyposażona w urządzenie pociągowo-sprzęgowe umożliwiające holowanie innej przyczepy z wyposażeniem lub artyleryjskich systemów uzbrojenia.
  • Ładowność przyczepy nie powinna być mniejsza niż 800 kg.
  • Przyczepa powinna posiadać dopuszczalną masę całkowitą (DMC) nieprzekraczającą 0,75 DMC pojazdu.

(TD)




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Fregaty rakietowe typu Sachsen (typ 124)

Fregaty rakietowe typu Sachsen (typ 124)

Zakres zadań i znaczenie niemieckiej marynarki wojennej w odniesieniu do całych sił zbrojnych tego państwa w ostatnim czasie uległy znacznemu zwięk...

więcej polecanych artykułów