Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2019-08-23 22:46:45

Izraelskie radary dla systemu Pilica?

     Na podstawie umowy o wartości 746,2 mln PLN z 24 listopada 2016 roku konsorcjum w składzie: Polska Grupa Zbrojeniowa S.A., ZM Tarnów S.A., PCO S.A. oraz PIT-RADWAR S.A. na potrzeby Sił Zbrojnych RP ma dostarczyć 6 baterii przeciwlotniczego systemu rakietowo-artyleryjskiego kr. Pilica. Każda z zamówionych baterii ma składać się ze: stanowiska dowodzenia, stacji radiolokacyjnej, 6 jednostek ogniowych oraz pojazdów transportowych i amunicyjnych. Jak udało się ustalić redakcji, wspomnianą stacją radiolokacyjną prawdopodobnie będzie trójwspółrzędny radar „ELM-2106NG - ADSR - 3D Tactical Air Defense Radar”, produkowany przez izraelską firmę Israel Aerospace Industries Ltd. Integratorem zakupionych radarów z pozostałymi elementami systemu Pilica ma być spółka PIT-RADWAR S.A.

ELM-2106NG-fot.IAI

ELM-2106NG - ADSR - 3D Tactical Air Defense Radar. Fot. IAI.

  To nieco dziwna sytuacja, bowiem wcześniej deklarowano, że na potrzeby baterii Pilica będą wykorzystywane stacje radiolokacyjne kr. Soła i kr. Bystra, których producentem jest wspomniana już firma PIT-RADWAR S.A. Z nieoficjalnych informacji wynika, że w pierwotnej ofercie wykonawcy znalazły się polskie radary, ale nie odpowiadały one wymaganiom wojska jako zbyt duże oraz za bardzo skomplikowane i dlatego dokonano ich zmiany na konstrukcję izraelską. Dostawy baterii Pilica mają zostać zrealizowane w latach 2019-2022.

  ELM-2106NG to radar trójwspółrzędny (zdolny do określania informacji o azymucie, elewacji i odległości do celu), pracujący w pasmie L (1-2 GHz), czyli o długości fali dłuższej niż jest wykorzystywana w radarach Soła i Bystra. Stacja jest w stanie lokalizować cele powietrzne w sposób automatyczny i śledzić do 60 z nich. Jest przystosowana do wykrywania: samolotów, w tym lotnictwa taktycznego (z odległości 40-60 km), śmigłowców w zawisie (z odległości do 25 km) jak i bezzałogowych statków powietrznych (z odległości do 20 km). Zasięg instrumentalny radaru to 100 km, a dokładność wykrywania celi określona przez producenta wynosi 30 m pomiaru dla odległości do celu, 2 stopnie dla kąta w elewacji i 0,5 stopnia dla kąta w azymucie.  

(TD)




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Serbska haubica samochodowa SORA

Serbska haubica samochodowa SORA

W ostatnich latach nastąpił silny rozwój samochodowych dział samobieżnych, które stały się ciekawą alternatywą dla haubic gąsienicowych. Rozwój koł...

więcej polecanych artykułów