Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2020-12-18 15:37:14

Kontrakt na mobilne mosty składane podpisany

     Pomiędzy Inspektoratem Uzbrojenia a konsorcjum firm H.CEGIELSKI-POZNAŃ S.A. (lider) i WB ELECTRONICS S.A. 18 grudnia br. podpisana została umowa na realizację pracy wdrożeniowej, w wyniku której do 31 października 2024 roku mają zostać wyprodukowane dwa komplety partii próbnej mobilnych mostów składanych MLC-70/110 do pokonywania średnich przeszkód wodnych i terenowych, przy czym pierwszy powstać ma na bazie prototypu, opracowanego i wykonanego przez Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Urządzeń Mechanicznych „OBRUM" Sp. z o.o. na podstawie pracy rozwojowej na most MS-40 Daglezja-S. Poza samymi mostami przedmiot zamówienia obejmuje również wykonanie dokumentacji technicznej do produkcji seryjnej. Wartość zawartego kontraktu to 57 mln PLN brutto.

Most MS-40 Fot. OBRUM

Prototyp mostu MS-40 Daglezja-S. Fot. OBRUM Sp. z o.o.

  W postępowaniu rozpoczętym 21 listopada 2019 roku i prowadzonym zgodnie z przepisami ustawy "Prawo zamówień publicznych" uczestniczyło również konsorcjum spółek Polska Grupa Zbrojeniowa S.A. i OBRUM Sp. z o.o., które jednak nie złożyło oferty. 

  MS-40 Daglezja-S to mobilny most składany na podwoziu kołowym przeznaczony do przewożenia i układania przęsła PM-40, na średniej przeszkodzie wodnej lub terenowej o szerokości do 40 m, umożliwiający przeprawę pojazdom gąsienicowym klasy MLC 70 (czyli np. czołgom Leopard-2A5 i Leopard-2PL) lub pojazdom kołowym klasy MLC 110 wg norm STANAG 2021.

  Zestaw składa się z pojedynczego mostowego pojazdu układającego MPU-40, będącego urządzeniem załadowczo-wyładowczym (z żurawiem Z10 o wysięgu 12 m i maksymalnym udźwigu 10 t), czterech mostowych pojazdów transportowych MPT-40 przewożących segmenty przęsła oraz samego przęsła PM-40 i wyposażenia niezbędnego do jego montażu. Zarówno w przypadku pojazdu układającego jak i transportowych wykorzystywane są ciągniki siodłowe Jelcz C662D.43 z napędem w układzie 6x6 oraz przewożone przez nie 3-osiowe naczepy.

  Umowa na pracę rozwojową na opracowanie mostu MS-40 została podpisana z firmą OBRUM Sp. z o.o. 4 czerwca 2008 roku. Jej wartość wyniosła 35,5 mln PLN brutto. W rezultacie powstał prototyp mostu, który następnie został poddany badaniom. Zakończyły się one wynikiem pozytywnym w czerwcu 2018 roku.

(TD)




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Bezzałogowy General Atomics MQ-1C Gray Eagle

Bezzałogowy General Atomics MQ-1C Gray Eagle

Rok 2002 przyniósł dwa bardzo istotne wydarzenia dla przyszłości floty systemów bezzałogowych US Army. Jednym z nich było rozpoczęcie dostaw, pocho...

więcej polecanych artykułów