2014-09-28 19:38:35
Nauta wyremontuje jeden z okrętów transportowo-minowych
Konsorcjum, którego liderem jest Stocznia Remontowa Nauta S.A., jako jedyne złożyło ofertę na remont średni i dokowy okrętu transportowo-minowego ORP Kraków (projekt 767 Lublin) z 8. Flotylli Obrony Wybrzeża.
Jednostki są dostosowane do działania na takim akwenie jak Bałtyk, wymagają jednak osłony ze strony innych sił floty. fot. chor. mar. Piotr Leoniak
Liczbę dopuszczonych podmiotów spełniających wstępne wymagania ograniczono do maksymalnie ośmiu. Ostatecznie, 21 lipca br. poinformowano o wyborze oferty konsorcjum, którego liderem jest Stocznia Nauta, a kolejnymi podmiotami Stocznia MW oraz warszawski KenBIT. W okresie blisko 1,5 roku, na jednostce przeprowadzone zostaną prace we wszystkich okrętowych działach. Łączna wartość zamówienia to 59,95 mln PLN netto.
Okręty transportowo-minowe projektu 767 to jednostki stosunkowo niewielkie (wyporność 1745 ton, długość 95 metrów) i dostosowane do wymogów małych akwenów morskich. W 8. Flotylli Obrony Wybrzeża jest ich w sumie 5. Były jednymi z ostatnich okrętów wcielonych do służby w polskiej Marynarce Wojennej jako okręt nowo zbudowany. ORP Kraków do służby wszedł 27 czerwca 1990 roku. Oprócz możliwości transportowych (ładunek 400 ton, w tym przykładowo 16 samochodów ciężarowych) istnieje możliwość stawiania z ich pokładu morskich zagród minowych, co stosunkowo często jest ćwiczone przez naszych marynarzy, także podczas trwających ćwiczeń Anakonda-14.
(MC)