Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2016-01-15 11:57:43

Ukraińskie napędy dla polskich czołgów

     W ostatnim czasie na rozmowach w Warszawie przebywał Oleksandr Paszczenko, dyrektor charkowskich zakładów FED. Ukraińcy informują, że przedmiotem rozmów z Polską Izbą Producentów Na Rzecz Obronności Kraju była modernizacja polskich czołgów PT-91 Twardy poprzez montaż ukraińskich napędów armaty 125 mm.

 


   Według Paszczenki, po prawosławnych świętach, do lwowskich zakładów pancernych przybyć ma delegacja z Polski, która zapozna się z charakterystyką napędów pionowych uzbrojenia proponowanych dla naszej modernizacji T-72.

   Innym tematem rozmów, była gotowość zakładów FED w programie modernizacji polskich samolotów myśliwskich MiG-29.

  Zakłady FED proponują dla wozów pancernych wyposażenie w elektryczne napędy pionowe uzbrojenia. W ofercie firmy znajduje się PW-1888 instalowany w czołgach T-80U oraz T-84U. Pozwala on na maksymalny ruch w pionie 165 mm z prędkością 140 mm na sekundę, przy obciążeniu 300 kilogramów. Masa elementu montowanego w czołgu wynosi 51 kilogramów. 

    Do tej pory najwięcej wiadomo o wprowadzanych do realizacji planach wyposażenia czołgów PT-91 Twardy w polskie kamery termowizyjne produkowane przez warszawską spółkę PCO. Można to wiązać z zamiarem jednak utrzymania przez kolejne lata floty 233 pojazdów (po latach, gdy liczbę PT-91 Twardy określano w SZRP na poziomie 232 sztuk, obecnie powrócono do przedstawiania stanu o wyższego o jeden pojazd, jednocześnie mowa o 505 czołgach rodziny T-72 i oczywiście Leopardach) tego typu w zasobach Sił Zbrojnych RP. Liczba batalionów czołgów może się także powiększyć, wszak na rok bieżący planowane jest utworzenie na wschodniej ścianie Polski trzech operacyjnych brygad Obrony Terytorialnej. Taka formuła i taki szczebel związku taktycznego wymaga posiadania w ich składzie ciężkiej broni pancernej. 

(MC)

fot. Mariusz Cielma/Dziennik Zbrojny

 




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Śmigłowiec HAL Dhruv

Śmigłowiec HAL Dhruv

Indyjski przemysł lotniczy rozpoczął swą przygodę ze śmigłowcami pod koniec lat sześćdziesiątych. Wtedy to, zakłady Hindustan Aeronautics Limited (...

więcej polecanych artykułów