Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2016-02-26 22:41:49

Przetarg na samoloty dla VIP od początku

     Po oficjalnej części dzisiejszej konferencji prasowej zorganizowanej z okazji 100 dni jakie minęły od chwili objęcia stanowiska szefa resortu obrony przez Antoniego Macierewicza, sekretarz stanu w MON Bartosz Kownacki odpowiedzialny za proces modernizacji technicznej Sił Zbrojnych RP poinformował dziennikarzy, że prowadzony od czerwca 2015 roku przetarg na pozyskanie dwóch "małych" samolotów dla najważniejszych osób w państwie - tzw. samolotów VIP - zostanie anulowany, a w jego miejsce, jeszcze w tym roku zostaną ogłoszone dwa równoległe postępowania na zakup pasażerskich samolotów VIP "małych" i "średnich", a także rozważana jest możliwość skorzystania dodatkowo z usługi czarteru samolotów "dużych".

  Przewiduje się, że umowy na samoloty małe i średnie zostaną podpisane jeszcze w tym roku, ale ich dostawy zostaną zrealizowane już w różnych terminach. W przypadku samolotów średnich czas niezbędny na dostarczenie maszyn i przeszkolenie pilotów ocenia się na 3 lata, tak więc ich wykorzystanie według wiceministra Kownackiego będzie możliwe dopiero od 2019 roku. Zakłada się, że samoloty małe będą miały służyć głównie to podróży krajowych i europejskich, natomiast dopiero samoloty średnie będą miały zasięg umożliwiający wykonywanie lotów transatlantyckich bez międzylądowania. W obu przypadkach przewiduje się zakup samolotów fabrycznie nowych, które będą na stanie Sił Zbrojnych RP i będą pilotowane przez załogi wojskowe. Natomiast w przypadku samolotów dużych, ze względu na planowaną małą częstotliwość ich użycia, zakłada się skorzystanie z usługi czarteru maszyn klasy Boeing 787 Dreamliner.

  Przyczyną anulowanie obecnego postępowania ma być brak możliwości użycia małych samolotów w przypadku konieczności przewozu większych delegacji oraz brak potrzeby wykorzystywania tego typu maszyn do wykonywania lotów transatlantyckich. Do czasu pozyskania nowych samolotów, nadal planuje się korzystać z usługi czarteru należących do LOT-u Embraerów 175.

(TD)




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Amerykańskie pociski manewrujące - AGM-158A JASSM, AGM-158B JASSM-ER, LRASM

Amerykańskie pociski manewrujące - AGM-158A JASSM, AGM-158B JASSM-ER, LRASM

W 1986 roku w USA zainicjowano program Tri-Service Standoff Attack Missile (TSSAM), który miał doprowadzić do opracowania rodziny modułowych pocisk...

więcej polecanych artykułów