Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2017-05-05 18:32:15

Pierwszy włoski F-35B

     Ulokowaną we włoskim Cameri linię montażu końcowego samolotów F-35 opuścił pierwszy egzemplarz zbudowany w standardzie STOVL (Short Take-Off/Vertical Landing).

Roll-out pierwszego włoskiego F-35B (BL 1). fot. Lockheed Martin

  Pierwszy lot maszyny oznaczonej fabrycznie BL-1 planowany jest na koniec sierpnia, a jego przekazanie włoskim wojskowym przewidziano na listopad br.. Debiut w wykonaniu włoskiego pilota i F-35B odbędzie się dopiero latem 2018 roku w amerykańskiej bazie Patuxent River w stanie Maryland. Z kolei do następnego F-35 STOVL opuszczającego linię w Cameri będziemy musieli równie długo poczekać, ma to mieć miejsce w listopadzie 2018 roku.

  Włoska linia jest własnością tamtejszego ministerstwa obrony i jest zarządzana przez Leonardo we współpracy z Lockheed Martin. Zatrudniając blisko 800 osób przeznaczona jest do montażu końcowego samolotów F-35A i F-35B oraz produkcji skrzydeł do myśliwca. Dotychczas zakłady w Cameri opuściło siedem F-35A, cztery z nich trafiły do amerykańskiej bazy Luke w Arizonie, trzy do włoskiej Amendola nad wybrzeżem adriatyckim. Dotychczas włoskie „Błyskawice” wylatały blisko 100 godzin. W Cameri powstanie 60 F-35A i 30 F-35B dla włoskiego lotnictwa oraz 29 F-35A z zamówienia holenderskiego. Na bieżący rok założono jeszcze przekazanie Aeronautica Militare dwóch kolejnych F-35A (lipiec czwarty kwartał).

Red.




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Holenderskie okręty podwodne 1946-2014  - cz. II

Holenderskie okręty podwodne 1946-2014 - cz. II

W połowie lat siedemdziesiątych Koninklijke Marine utrzymywała w służbie sumie sześć okrętów podwodnych. Jednak cztery z nich były okrętami należąc...

więcej polecanych artykułów