Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2018-11-01 16:37:48

Problem Bundeswehry – nowe, nie znaczy operacyjne

     Poseł do Bundestagu Matthias Höhn na początku września zapytał niemiecki resort obrony w sprawie gotowości sprzętu świeżo pozyskiwanego od przemysłu. Jak sam przyznaje spodziewał się 100%, odpowiedź która nadeszła 25 października była dużo gorsza. Według dokumentu, nowy sprzęt charakteryzuje się niższą gotowością niż ten już użytkowany.

W niemieckich mediach, ale i w komentarzu samego posła, dominuje krytyka bwp Puma. Pada liczba 199 posiadanych przez Bundeswehrę wozów tego typu i jedynie 48 z nich w stanie kwalifikującym do poziomu gotowość operacyjna. fot. Mariusz Cielma

 Spośród dostarczonych w ubiegłym roku samolotów bojowych Eurofighter – sprawny operacyjnie jest jeden. Siedem przekazanych w 2017 roku śmigłowców bojowych UHT Tiger to obecnie sprawne dwa z nich. Tyle samo egzemplarzy transportowych NH90 trafiło do Bundeswehry – sprawne operacyjnie cztery. Nie lepiej jest z transportowymi A400M – z ośmiu przekazanych przed rokiem, sprawna jest połowa. Co szczególnie bulwersujące, spośród 71 bwp Puma dostarczonych w 2017 roku wojskowym – operacyjnych jest ledwie 27 egzemplarzy.

 Poseł Höhn krytykuje działania rządu, obecnie przemysł inkasuje zyski, Bundeswehra – w praktyce zatem podatnicy – łoży kolejne środki na utrzymanie sprzętu w sprawności. Zakup nowej generacji sprzętu, oczekiwany w wielu obszarach, wcale nie prowadzi do poprawy gotowości niemieckich sił zbrojnych.

(Red.)




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Bezzałogowy General Atomics MQ-1C Gray Eagle

Bezzałogowy General Atomics MQ-1C Gray Eagle

Rok 2002 przyniósł dwa bardzo istotne wydarzenia dla przyszłości floty systemów bezzałogowych US Army. Jednym z nich było rozpoczęcie dostaw, pocho...

więcej polecanych artykułów