Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj
Rosjanie do 2026 roku pozostawią w służbie samoloty myśliwskie MiG-31.
Szwedzkie media: Saab bliski kontraktu na sprzedaż ppk Bill 2 dla Arabii Saudyjskiej.
Niemcy wyślą 500 żołnierzy na ćwiczenia na Litwie.
Malezyjskie lotnictwo odebrało pierwszy transportowy samolot A400M Atlas.
714 mln USD od Pentagonu na przebudowę 26 śmigłowców do standardu CH-47F i 4 nowe.
Indonezja planuje zakup 17 śmigłowców Black Hawk i 3 CH-47 Chinook.
Zakończono montaż pierwszego samolotu F-35A przeznaczonego dla Włoch.
Rozpoczał się Marsz Dragonów. Transportery Stryker z 2. Pułku Kawalerii przemierzą Europę Wsch.

2013-04-11 12:13:02

Plany wznowienia produkcji myśliwca MiG-31

     Rosyjska duma państwowa zajmuje się w dniu dzisiejszym tematem związanym z ponownym uruchomieniem produkcji samolotu przechwytującego MiG-31. Do tego zmusza Rosję sytuacja, a przede wszystkim ogrom terytorium, na którym pokrycie radiolokacyjne obrony powietrznej dla obiektów na niskich pułapach wynosi tylko 30% obszaru.

Zabezpiecznie rozległych obszarów Rosji wymaga zaangażowania dużych sił, nie chodzi tylko o tradycyjne patrolowanie przestrzeni, ale i zabezpieczenie najbardziej prawdopodobnego kierunku ze strony amerykańskich bombowców strategicznych - czyli od strony Arktyki. Z mozołem kolejne MiG-31BM wchodzą na dyżur bojowy, ostatnio, na początku kwietnia br. stało się tak w rejonie Nowosybirska. 60 samolotów do 2020 roku problemu nie rozwiąże, warto przypomnieć, że w czasach ZSRR było ich 400-500. fot. MO Rosji.

   Prowadzona obecnie modernizacja samolotu MiG-31 do wersji BM w sposób skokowy nie poprawi tej sytuacji (60 sztuk do 2020 roku), maszyn ubywa (koniec produkcji w 1994 roku). Zakładane uzupełnienie floty ciężkich maszyn przechwytujących modernizacją samolotu T-50 (PAK FA) uznano za mało wiarygodną, ten myśliwiec powstał do wypełniania innej roli.

   Chociaż nowe samoloty MiG-31 nie są produkowane od wielu lat, istnieją jeszcze techniczne możliwości uruchomienia produkcji samolotu. Składowanych jest jeszcze około tysiąca silników D-30F6, zachowała się większość zakładów produkcyjnych, infrastruktury technicznej, dokumentacji produkcyjnej. Są założenia dla modernizacji awioniki, systemów i uzbrojenia MiG-31.

   Przed podjęciem ostatecznej decyzji, Rosjanie zamierzają porównać potrzeby lotnictwa wojskowego w stosunku do kosztów uruchomienia projektu. Szacuje się, że zespół 4 samolotów MiG-31 jest w stanie zabezpieczyć obszar przestrzeni powietrznej o szerokości 900-1200 kilometrów. MiG-31BM wykrywa cele powietrzne z dystansu 320 kilometrów i ma możliwość ich zwalczania z odległości 280-300 kilometrów (rakieta R-37), na bliższych dystansach również i za pomocą działka wielolufowego kalibru 23mm.

   Aktualnie lotnictwo rosyjskie wykazuje na stanie około 190 samolotów MiG-31 różnych wersji. Samoloty tego typu mają szczególną rolę do wypełniania nad mało zaludnionymi i często pozbawionymi infrastruktury obszarami północnej (obszar Arktyki) Rosji.

(MC)




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Wojsko kupuje Żmije do dalekiego rozpoznania

Wojsko kupuje Żmije do dalekiego rozpoznania

26 marca br. Inspektorat Uzbrojenia opublikował ogłoszenie o rozpoczęciu procedury pozyskania w latach 2016-2022 pojazdów dalekiego rozpoznania kry...

więcej polecanych artykułów