Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj
Peru otrzymało pierwsze dwa kołowe transportery LAV II Caiman. Trafiły do piechoty morskiej.
Izrael przekaże Jordanii 16 wycofanych śmigłowców AH-1 Cobra. Posłużą do ochrony granicy.
W rejonie irackiej Samawy rozbił się BSP MQ-1 Predator. Pentagon potwierdził zdarzenie.
Kontrakt Departamentu Obrony USA z Lockheed Martin na elementy systemów Patriot za 1,5 mld USD.
Do końca roku hiszpańska Navantia zatwierdzić ma projekt przebudowy okrętu podwodnego S-80.
24 lipca br. starcia ormiańsko-azerskie. Wg. Baku, zginąć miało 5 żołnierzy SZ Armenii.
MSZ G. Schetyna: w przyszłym roku NATO może powiększyć się o nowego (29-ty) członka - Czarnogórę.
Indie rozpoczęły poszukiwania zagranicznego partnera do budowy lotniskowca IAC-2.
Saab będzie odpowiadał za serwisowanie szwedzkich śmigłowców NH90.
Pierwsze szkolenie z tankowania w powietrzu pilotów węgierskich JAS-39.
Thales/Raytheon oraz Rheinmetall zainteresowane zakupem zakładów radarowych Airbus.
Dassault Aviation spodziewa się na początku 2016 dwóch kolejnych kontraktów na samoloty Rafale.
Bloomberg: gotowość operacyjna F-35B podczas testów w maju, poniżej 50% (2 z 6 samolotów).

2013-04-11 12:13:02

Plany wznowienia produkcji myśliwca MiG-31

     Rosyjska duma państwowa zajmuje się w dniu dzisiejszym tematem związanym z ponownym uruchomieniem produkcji samolotu przechwytującego MiG-31. Do tego zmusza Rosję sytuacja, a przede wszystkim ogrom terytorium, na którym pokrycie radiolokacyjne obrony powietrznej dla obiektów na niskich pułapach wynosi tylko 30% obszaru.

Zabezpiecznie rozległych obszarów Rosji wymaga zaangażowania dużych sił, nie chodzi tylko o tradycyjne patrolowanie przestrzeni, ale i zabezpieczenie najbardziej prawdopodobnego kierunku ze strony amerykańskich bombowców strategicznych - czyli od strony Arktyki. Z mozołem kolejne MiG-31BM wchodzą na dyżur bojowy, ostatnio, na początku kwietnia br. stało się tak w rejonie Nowosybirska. 60 samolotów do 2020 roku problemu nie rozwiąże, warto przypomnieć, że w czasach ZSRR było ich 400-500. fot. MO Rosji.

   Prowadzona obecnie modernizacja samolotu MiG-31 do wersji BM w sposób skokowy nie poprawi tej sytuacji (60 sztuk do 2020 roku), maszyn ubywa (koniec produkcji w 1994 roku). Zakładane uzupełnienie floty ciężkich maszyn przechwytujących modernizacją samolotu T-50 (PAK FA) uznano za mało wiarygodną, ten myśliwiec powstał do wypełniania innej roli.

   Chociaż nowe samoloty MiG-31 nie są produkowane od wielu lat, istnieją jeszcze techniczne możliwości uruchomienia produkcji samolotu. Składowanych jest jeszcze około tysiąca silników D-30F6, zachowała się większość zakładów produkcyjnych, infrastruktury technicznej, dokumentacji produkcyjnej. Są założenia dla modernizacji awioniki, systemów i uzbrojenia MiG-31.

   Przed podjęciem ostatecznej decyzji, Rosjanie zamierzają porównać potrzeby lotnictwa wojskowego w stosunku do kosztów uruchomienia projektu. Szacuje się, że zespół 4 samolotów MiG-31 jest w stanie zabezpieczyć obszar przestrzeni powietrznej o szerokości 900-1200 kilometrów. MiG-31BM wykrywa cele powietrzne z dystansu 320 kilometrów i ma możliwość ich zwalczania z odległości 280-300 kilometrów (rakieta R-37), na bliższych dystansach również i za pomocą działka wielolufowego kalibru 23mm.

   Aktualnie lotnictwo rosyjskie wykazuje na stanie około 190 samolotów MiG-31 różnych wersji. Samoloty tego typu mają szczególną rolę do wypełniania nad mało zaludnionymi i często pozbawionymi infrastruktury obszarami północnej (obszar Arktyki) Rosji.

(MC)




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
System kierowania ogniem Topaz

System kierowania ogniem Topaz

W Wojsku Polskim systemy automatyzacji kierowania ogniem artylerii pojawiły się w połowie lat osiemdziesiątych XX wieku -mtrzy komplety systemu 1W1...

więcej polecanych artykułów