Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj
Saab zmodernizuje norweskie radary artyleryjskie Arthur.
Cz. Mroczek (MON): 21 kwietnia planujemy podać oferenta na śmigłowce, który przechodzi dalej.
Testy samolotu Jak-130 wyposazonego w dalmierz laserowy. Zlecenie zagraniczne na samolot uderzeniowy
Australijski śmigłowiec Tiger wykonał strzelania kierowanymi rakietami APKWS kal. 70 mm.
Rosja zniosła embargo na sprzedaż systemów S-300 dla Iranu.
Thales utworzy centrum akustyczne do budowy brazylijskich sonarów.
Hiszpania wyda w 2015 roku na misje poza granicami kraju 649 milionów euro.
300 australijskich żołnierze pojedzie trenować Irakijczyków. Mniejszy będzie kontyngent specjalsów.
Thales proponuje pokładowy radar OM100E dla śmigłowców AS332F1 Cougar MW Chile.

2013-04-11 12:13:02

Plany wznowienia produkcji myśliwca MiG-31

     Rosyjska duma państwowa zajmuje się w dniu dzisiejszym tematem związanym z ponownym uruchomieniem produkcji samolotu przechwytującego MiG-31. Do tego zmusza Rosję sytuacja, a przede wszystkim ogrom terytorium, na którym pokrycie radiolokacyjne obrony powietrznej dla obiektów na niskich pułapach wynosi tylko 30% obszaru.

Zabezpiecznie rozległych obszarów Rosji wymaga zaangażowania dużych sił, nie chodzi tylko o tradycyjne patrolowanie przestrzeni, ale i zabezpieczenie najbardziej prawdopodobnego kierunku ze strony amerykańskich bombowców strategicznych - czyli od strony Arktyki. Z mozołem kolejne MiG-31BM wchodzą na dyżur bojowy, ostatnio, na początku kwietnia br. stało się tak w rejonie Nowosybirska. 60 samolotów do 2020 roku problemu nie rozwiąże, warto przypomnieć, że w czasach ZSRR było ich 400-500. fot. MO Rosji.

   Prowadzona obecnie modernizacja samolotu MiG-31 do wersji BM w sposób skokowy nie poprawi tej sytuacji (60 sztuk do 2020 roku), maszyn ubywa (koniec produkcji w 1994 roku). Zakładane uzupełnienie floty ciężkich maszyn przechwytujących modernizacją samolotu T-50 (PAK FA) uznano za mało wiarygodną, ten myśliwiec powstał do wypełniania innej roli.

   Chociaż nowe samoloty MiG-31 nie są produkowane od wielu lat, istnieją jeszcze techniczne możliwości uruchomienia produkcji samolotu. Składowanych jest jeszcze około tysiąca silników D-30F6, zachowała się większość zakładów produkcyjnych, infrastruktury technicznej, dokumentacji produkcyjnej. Są założenia dla modernizacji awioniki, systemów i uzbrojenia MiG-31.

   Przed podjęciem ostatecznej decyzji, Rosjanie zamierzają porównać potrzeby lotnictwa wojskowego w stosunku do kosztów uruchomienia projektu. Szacuje się, że zespół 4 samolotów MiG-31 jest w stanie zabezpieczyć obszar przestrzeni powietrznej o szerokości 900-1200 kilometrów. MiG-31BM wykrywa cele powietrzne z dystansu 320 kilometrów i ma możliwość ich zwalczania z odległości 280-300 kilometrów (rakieta R-37), na bliższych dystansach również i za pomocą działka wielolufowego kalibru 23mm.

   Aktualnie lotnictwo rosyjskie wykazuje na stanie około 190 samolotów MiG-31 różnych wersji. Samoloty tego typu mają szczególną rolę do wypełniania nad mało zaludnionymi i często pozbawionymi infrastruktury obszarami północnej (obszar Arktyki) Rosji.

(MC)




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Leclerc i VBCI w Drawsku

Leclerc i VBCI w Drawsku

Z końcem kwietnia na dwa miesiące przybędzie do Polski zgrupowanie francuskich wojsk lądowych złożone z około 350 żołnierzy oraz 70 pojazdów. Międz...

więcej polecanych artykułów