Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2016-02-03 09:56:02

Wielka Brytania kompletuje system szkolenia lotniczego

     Brytyjskie Ministerstwo Obrony poinformowało o zawarciu umowy z Ascent Flight Training, której przedmiotem jest zapewnienie usług z zakresu szkolenia personelu latającego Royal Air Force, Fleet Air Arm oraz Army Air Corps. Wartość kontraktu oceniono na 1,1 mld GBP. Umowa będzie obowiązywać do 2033 roku i pozwoli na uzupełnienie systemu szkolenia Military Flight Training System. W ramach kontraktu Ascent Flight Training ma opracować, dostarczyć i zarządzać nowym systemem szkolenia.

   Umowa powinna wygenerować 200 miejsc pracy na terenie Wielkiej Brytanii. W ramach kontraktu z Ascent Flight Training, Affinity Flying Services, joint venture Elbit Systems Ltd. oraz Kellog, Brown and Root Limited, dostarczy wykorzystywane w programie szkolenia  23 G120TP, 10 egzemplarzy T-6C oraz 5 Embraerów Phenom 100. Affinity Flying Services ma również odpowiadać za serwis i wsparcie eksploatacji dostarczonych maszyn. Nowe samoloty zastąpią w służbie aktualnie wykorzystywane maszyny typów Grob G115 Tutor, Short Tucano T1 oraz Beechcraft King Air 200/350. Nowy system powinien osiągnąć pełną gotowość operacyjną w 2019 roku, jednak pierwsze G120TP powinny zostać przekazane jeszcze przed końcem bieżącego roku. Dostawa ostatnich z 10 egzemplarzy T-6C przewidywana jest zaś w 2018 roku.

   Wśród innych beneficjantów umowy z Ascent Flight Training znajdą się także Lockheed Martin oraz Babcock, które będą odpowiedzialne za dostawę naziemnej infrastruktury szkoleniowej.

   W niedalekiej przyszłości należy spodziewać się podpisania kolejnej umowy, która dotyczyć będzie systemu szkolenia załóg śmigłowców. Nowe maszyny powinny w tym przypadku zastąpić eksploatowane przez Defence Helicopter Flying School śmigłowce Eurocopter Squirrel HT.1 (AS350BB) oraz Bell Griffin HT1 ( Bell 412EP). Zawarcie umowy w sprawie szkolenia załóg śmigłowców przewidywane jest przed końcem pierwszego kwartału bieżącego roku, a ostateczny wybór ma zostać dokonany spośród ofert Airbus Helicopters oraz Cobham. Oferta tej ostatniej firmy przewiduje najprawdopodobniej wykorzystanie śmigłowców Finmeccanica Helicopter AW109 oraz AW139, podczas gdy w przypadku oferty Airbus Helicopters najprawdopodobniej założono wykorzystanie śmigłowców H135 oraz H145. Choć nie wiadomo jaką wartość będzie miała umowa na system szkolenia załóg śmigłowców, to wiadomo jednak, że szacunki brytyjskiego Ministerstwa Obrony mówiły o wydzieleniu na te potrzeby 1,3 mld GBP (w przeciągu całego przewidywanego czasu trwania kontraktu). Nowy system szkolenia załóg szkolenia śmigłowców powinien osiągnąć wstępną gotowość operacyjną do kwietnia 2018 roku.

   Obecnie w ramach Military Flight Training System wykorzystywane są już samoloty BAE Systems Hawk T2 wykorzystywane do szkolenia załóg maszyn bojowych RAF oraz Beechcrafty King Air 350 Avenger.

(MG)




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Pocisk przeciwokrętowy Exocet

Pocisk przeciwokrętowy Exocet

Francuski pocisk Exocet był jedną z pierwszych konstrukcji tego rodzaju skonstruowanych i wprowadzonych do produkcji na Zachodzie, choć palma pierw...

więcej polecanych artykułów