Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2016-05-09 12:25:19

Pierwszy lot drugiego prototypu KC-390

     Brazylijski Embraer z opóźnieniem poinformował o pierwszym locie drugiego prototypu odrzutowego samolotu transportowego KC-390. Oblotu maszyny o numerze rejestracyjnym PT-ZNJ dokonano 28 kwietnia br. na zakładowym lotnisku Gavião Peixoto.


  Lot drugiego prototypu jest niewątpliwie sukcesem Embraera, dokonano tego w niewiele ponad rok od pierwszego lotu prototypu PT-ZNF, jednak cieniem na projekcie kładą się problemy związane z technikaliami i  finansowaniem ze źródeł publicznych (zaplanowano wydatek w kwocie 1,5 mld USD na projekt, dwa prototypy oraz ich badania). Z powodu odnotowanych silnych wibracji, loty pierwszego KC-390 zawieszono na blisko osiem miesięcy, do 26 października 2015 roku.  

  Projekt KC-390 prowadzony jest od dekady, zakłada stworzenie odrzutowego odpowiednika dla samolotu transportowego C-130 Hercules i jego najnowszej odmiany Super Hercules. Przy maksymalnej masie startowej 81000 kilogramów, przewiduje się zdolnośc do przerzutu ładunków o wagomiarze 23000 kilogramów. KC-390 napędzany jest dwoma silnikami International Aero Engines V2500-E5. Wstępny portfel zamówień opiewa na 60 maszyn: 28 dla lotnictwa brazylijskiego, 12 dla Kolumbii, po 6 egzemplarzy dla Argentyny, Chile i Portugalii oraz ostatnie 2 dla czeskiego lotnictwa wojskowego.

fot. Embraer




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Bojowy wóz rozpoznawczy Svatawa (BWR-1S/BPzV/BPsV)

Bojowy wóz rozpoznawczy Svatawa (BWR-1S/BPzV/BPsV)

Gdy w armiach potencjalnego przeciwnika - NATO, w latach 80-tych XX wieku rozpoznanie ogólnowojskowe realizowano poprzez kołowe czy to gąsienicowe ...

więcej polecanych artykułów