Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2017-12-19 07:06:21

TAI podaje oficjalną specyfikację MMU (TFX)

     Turkish Aerospace Industries (Türk Havacılık ve Uzay Sanayi) opublikowała oficjalną, choć niepełną, specyfikację opracowywanego samolotu znanego szerzej pod nieoficjalną nazwą TFX, lub też bardziej oficjalnie jako Milli Muharebe Uçağı (MMU), czyli Krajowy Samolot Bojowy. Według opublikowanych informacji MMU (TFX) ma charakteryzować się maksymalną masą startową na poziomie 27215 kg, długością 19 m oraz rozpiętością skrzydeł wynoszącą 12 m i powierzchnią nośną 60 m2. Do napędu samolotu posłużyć ma para jednostek napędowych o ciągu 88,96kN każdy.

   Według oficjalnej specyfikacji MMU (TFX) ma charakteryzować się operacyjnym promieniem działania wynoszącym 1111 km i pułapem przekraczającym 16764 m. Samolot ma być zdolny do osiągania prędkości rzędu 2 Ma. Jak dotąd nie podano jednak informacji dotyczących masy własnej samolotu oraz jego udźwigu. Zgodnie z upublicznionymi do tej pory wizualizacjami nowy turecki samolot ma być maszyną o obniżonej wykrywalności przez radary. Samolot ma przenosić uzbrojenie w wewnętrznych komorach na uzbrojenie.

   Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami, poczynionymi jeszcze 28 listopada bieżącego roku przez tureckiego ministra obrony Nurettina Canikliego, zarówno kierowany przez niego resort jak i podlegający mu Podsekretariat do spraw Przemysłu Obronnego (SSM) oraz firma TAI podtrzymują zamiar oblatania prototypu nowego samolotu w 2023 roku. Co ciekawe zostało to określone mianem pierwszorzędnego celu tureckiego rządu. Choć biorąc pod uwagę stopień zaawansowania prac oraz brak wybranych jednostek napędowych dotrzymanie wspomnianego terminu może być cokolwiek trudne. 

   Rozpoczęcie programu związane jest z jednej strony z planami zastąpienia obecnie eksploatowanych samolotów typu F-16, których wycofywanie z linii powinno rozpocząć się w latach trzydziestych obecnego wieku. Według założeń nowy turecki samolot wielozadaniowy ma pozostawać w produkcji do lat siedemdziesiątych obecnego wieku. Maszyny tego typu mają być użytkowane równolegle z F-35A.

(MG)




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
„Wiatrówka” dla Merkawy Mk 4, czyli izraelski Aktywny System Ochrony  ASPRO-A Trophy

„Wiatrówka” dla Merkawy Mk 4, czyli izraelski Aktywny System Ochrony ASPRO-A Trophy

Mimo, że izraelski Aktywny System Ochrony (ASO) Trophy nie jest ani pierwszym seryjnie wprowadzonym do uzbrojenia tego typu systemem, ani też nie w...

więcej polecanych artykułów