Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2017-12-19 08:35:24

Oblot Bella V-280 Valor

     18 grudnia bieżącego roku w Amarillo w amerykańskim stanie Texas doszło do pierwszego lotu pionowzlotu V-280 Valor. Maszyna opracowana przez firmę Bell Helicopter przy współpracy m.in. koncernu Lockheed Martin powstała w ramach programu Joint Multi Role Technology Demonstrator (JMR-TD). Ten ostatni jest częścią inicjatywy Departamentu Obrony (program Future Vertical Lift) mającej doprowadzić do wdrożenia do służby w Siłach Zbrojnych USA następców śmigłowców UH-60 oraz AH-64.

   V-280 wzniósł się w powietrze o godzinie 13:59 czasu centralnego (CDT) i pozostawał w zawisie przez kilkanaście minut (wg różnych informacji od 15 do 20). Pierwszy lot miał przebiegać bez zakłóceń, a w jego trakcie osiągnięto założone na tym etapie prób cele. Niebawem należy spodziewać się dalszych prób w powietrzu. 

V-280 Valor w czasie swego pierwszego lotu. Fot. Bell Helicopter

   W programie V-280 oprócz Bell Helicopter oraz koncernu Lockheed Martin uczestniczą również takie firmy jak GE, Moog, IAI, TRU Simulation & Training, Astronics, Eaton, GKN Aerospace, Lord, Meggitt and Spirit AeroSystems. Oblot V-280 oznacza, że zespołowi opracowującemu tiltrotora udało się wyprzedzić konkurencyjny zespół prowadzony przez firmy Sikorsky (wchodzący w skład koncernu Lockheed Martin) i Boeing pracujący nad demonstratorem SB-1 Defiant (zbudowany w układzie z wirnikiem współosiowym ABC oraz śmigłem pchającym). Oblot tego ostatniego, pierwotnie planowany na wrzesień bieżącego roku został ostatecznie opóźniony. Według obecnych informacji powinno do tego dojść w pierwszej połowie 2018 roku.

   Celem US Army jest wdrożenie nowej maszyny powstałej w ramach programu FVL do 2030, przy czym producent V-280 od dłuższego czasu zapewnia, że jest w stanie dokonać tego w krótszym okresie czasu. 

(MG)




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Interoperacyjność to za mało. Wielodomenowe systemy dowodzenia na przykładzie  IBCS

Interoperacyjność to za mało. Wielodomenowe systemy dowodzenia na przykładzie IBCS

Era cyfrowa odciska swoje piętno także na środowisku pola walki. Pojawiają się nowe zagrożenia, a dla dowódców także nowe możliwości w prowadzeniu ...

więcej polecanych artykułów