Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2017-12-20 10:08:38

Boeing (częściowo) prezentuje swoją propozycję MQ-25

     19 grudnia bieżącego roku koncern Boeing zaprezentował pierwsze zdjęcie swojej propozycji bezzałogowego samolotu tankującego powstającego w ramach programu MQ-25. Co ciekawe, koncern zastosował podobną strategię jak w przypadku prezentacji samolotu przygotowanego z myślą o konkursie TX. Pierwsze zdjęcie nie ujawnia bowiem wszystkich szczegółów projektu. Równocześnie jednak, na podstawie widocznych detali konstrukcji można stwierdzić, że przygotowany z myślą o programie bezzałogowego tankowca BSP bazuje na propozycji opracowanej pod kątem wymagań programu UCLASS.

Bezzałogowy tankowiec Boeinga przechodzi obecnie próby naziemne (uruchamianie silnika). Na początek 2018 roku przewidywane są natomiast pierwsze próby na pokładzie lotniskowca. Termin składania ofert w przypadku programu prowadzonego przez US Navy upływa 3 stycznia 2018 roku. Przy czym już wiadomo, że z rywalizacji o zamówienia wycofała się firma Northrop Grumman. Tym samym najpoważniejszym konkurentem Boeing będzie konstrukcja opracowana przez General Atomics. Trzecią z ofert złoży najprawdopodobniej koncern Lockheed Martin.

Pierwsza upubliczniona fotografia propozycji MQ-25 przygotowanej przez koncern Boeing. Fot. Boeing  

Choć ostateczny wykonawca MQ-25A nie został wciąż wyłoniony, to intensywne prace trwają nad systemami kontroli BSP. Już w kwietniu bieżącego roku poinformowano o przeprowadzeniu pierwszej demonstracji funkcjonowania pokładowego systemu kontroli BSP znanego pod nazwą MD-5 UMCS (Unmanned Carrier Aviation Mission Control System). Próby przeprowadzono w bazie NAS Patuxent River z udziałem Surface Aviation Interoperability Lab (SAIL) oraz System Test & Integration Laboratory (STIL). Sam UMCS wykorzystuje zintegrowany system wyświetlaczy NAVSEA Common Display System (CDS) oraz systemy przetwarzania Common Processing System (CPS) zapożyczone z niszczycieli DDG-1000 (wykorzystywane również na innych jednostkach wyposażonych w systemy AEGIS). Dodatkowo w UMSC wykorzystano również oprogramowanie Common Control System (CCS) wykorzystywane również w innych systemach bezzałogowych US Navy. Nad rozwojem CCS czuwa biuro PMA-268.

(MG)




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
„Wiatrówka” dla Merkawy Mk 4, czyli izraelski Aktywny System Ochrony  ASPRO-A Trophy

„Wiatrówka” dla Merkawy Mk 4, czyli izraelski Aktywny System Ochrony ASPRO-A Trophy

Mimo, że izraelski Aktywny System Ochrony (ASO) Trophy nie jest ani pierwszym seryjnie wprowadzonym do uzbrojenia tego typu systemem, ani też nie w...

więcej polecanych artykułów