Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2018-12-07 11:04:14

Indie bliskie leasingu atomowej Samary

     Media rosyjskie i indyjskie wspólnie deklarują o finalizowaniu negocjacji związanych z leasingiem okrętu podwodnego projektu 971 dla indyjskiej marynarki wojennej. Umowa, także na poziomie finansowym, miała być omawiana podczas wizyty indyjskiej delegacji w Rosji. Podczas pobytu w bazie w Siewierodwińsku zapoznano się z czekającymi na remont okrętami podwodnymi Brack i Samara.

K-295 Samara sfotografowana w 2010 roku.

 Według indyjskich mediów leasing okrętu podwodnego wynieść ma około 3,2 mld USD. Jednostka trafić ma na dekadę do służby w indyjskiej flocie, w miejsce użytkowanego na tej samej zasadzie okrętu podwodnego INS Chakra (okres 10 lat i kwota 2,5 mld USD). Efektem prowadzonych na tym etapie rozmów miałoby być wskazanie, że do Indii trafi okręt Samara. Rozmowy miały się przeciągać, bowiem Indie chętniej chciały rozmawiać o najnowszych okrętach podwodnych projektu 885, ale tych dotychczas zbudowano jedynie dwa, w tym jeden trafił do służby.

 Indie leasingują rosyjskie okręty podwodne z napędem atomowym, korzystają także z technologii i wsparcia pochodzącego z Rosji, same bowiem realizują narodowy program budowy okrętu podwodnego z napędem atomowym, jednocześnie nosiciela pocisków balistycznych. Pierwsza jednostka rodzimej serii – INS Arichant – pływa, ale jest traktowana jako demonstrator, prowadzący do budowy zdolności produkcyjno-użytkowych. Oczekiwane jest jednak wykorzystywanie także jednostki z zasobów rosyjskich, stąd miliardy dolarów na (prawdopodobnie) atomową Samarę.  

 INS Chakra, zbudowana w Rosji zaledwie w 2008 roku (dokończona budowa za pieniądze indyjskie) jako K-152 Nerpa, trafiła do służby w Indiach w 2012 roku, która potrwać ma do 2021 roku. K-295 Samara także reprezentuje projekt 971, banderę rosyjskiej floty podniosła w 1995 roku, obecnie oczekuje na remont i całkiem rozbudowaną przebudowę (projekt 971M). Ta jest sprawą równie skomplikowaną. Zarówno Brack jak i Samara do stoczni Zwiezdoczka skierowane zostały...w 2014 roku.

(Red.)




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Serbska haubica samochodowa SORA

Serbska haubica samochodowa SORA

W ostatnich latach nastąpił silny rozwój samochodowych dział samobieżnych, które stały się ciekawą alternatywą dla haubic gąsienicowych. Rozwój koł...

więcej polecanych artykułów