Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj
Saab zmodernizuje norweskie radary artyleryjskie Arthur.
Cz. Mroczek (MON): 21 kwietnia planujemy podać oferenta na śmigłowce, który przechodzi dalej.
Testy samolotu Jak-130 wyposazonego w dalmierz laserowy. Zlecenie zagraniczne na samolot uderzeniowy
Australijski śmigłowiec Tiger wykonał strzelania kierowanymi rakietami APKWS kal. 70 mm.
Rosja zniosła embargo na sprzedaż systemów S-300 dla Iranu.
Thales utworzy centrum akustyczne do budowy brazylijskich sonarów.
Hiszpania wyda w 2015 roku na misje poza granicami kraju 649 milionów euro.
300 australijskich żołnierze pojedzie trenować Irakijczyków. Mniejszy będzie kontyngent specjalsów.
Thales proponuje pokładowy radar OM100E dla śmigłowców AS332F1 Cougar MW Chile.

2011-12-30 19:31:37

Good bye Bell 412HP

     29 grudnia br. z warszawskiego lotniska Okęcie wystartował po raz ostatni śmigłowiec pasażerski Bell 412HP należący do, już rozwiązanego, 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego. Maszyna została przebazowana do nowego właściciela - Ministerstwa Spraw Wewnętrznych. Nowym lotniskiem macierzystym zostało lotnisko Warszawa-Bemowo.

Bell 412HP jeszcze w hangarze 36. Pułku - fot. Łukasz Pacholski

           Śmigłowiec służył w wojsku od 1993 roku. Był wykorzystywany do przewozu VIP na obszarze Polski oraz najbliższej zagranicy. Poza dwoma pilotami zabierał na pokład siedem osób. Obecnie brak danych dotyczących nowej roli śmigłowca - być może przebudowany do roli maszyny transportowej i będzie wspierać działanie służb policyjnych na obszarze całego kraju.

(ŁP)




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Śmigłowiec bojowy AgustaWestland AW129. Część II - śmigłowce A129 International, A129CBT, AW129D, T129 ATAK

Śmigłowiec bojowy AgustaWestland AW129. Część II - śmigłowce A129 International, A129CBT, AW129D, T129 ATAK

Nieudane próby stworzenia rozwojowych wariantów A129 podjęte w drugiej połowie lat osiemdziesiątych ub. wieku nie spowodowały zakończenia linii roz...

więcej polecanych artykułów