Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2017-08-13 22:26:39

Unieważnienie przetargu na zbiornikowce paliwowe

     W dniu 9 sierpnia br. Inspektorat Uzbrojenia poinformował o unieważnieniu postępowania na pozyskanie zbiornikowców paliwowych kr. Supply. Przedmiotem zamówienia miała być dostawa jednego zbiornikowca paliwowego z prawem opcji do zamówienie drugiej jednostki tego samego typu. W postępowaniu w wyznaczonym terminie, czyli do dnia 9 maja 2016 (!) roku wpłynęły 4 wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu złożone przez: konsorcjum stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. z firmą KenBIT Koeing i Wspólnicy Sp. j., konsorcjum Stoczni Remontowej Nauta S.A. z OBR CTM, konsorcjum firm WB Electronics i AYCOMM Sp. z o.o. oraz Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A. Po 13 miesiącach analiz, zamawiający uznał, że wszyscy w/w wykonawcy podlegają wykluczeniu, co stało się przyczyną unieważnienia przetargu.

Zbiornikowiec Z-8. Fot. 8. FOW

W rezultacie prowadzonego przetargu w pierwszej kolejności miał zostać zastąpiony zbiornikowiec Z-8 eksploatowany w Marynarce Wojennej RP już przez 47 lat. Fot. 8.FOW.

  Zamówienie miało na celu pozyskanie okrętów służących do zaopatrywania jednostek pływających w środki zaopatrzenia na morzu. Pierwszy zbiornikowiec miał zostać wybudowany w latach 2017-2020, a opcjonalny w latach 2020-2024. Postępowanie prowadzone było zgodnie z Prawem zamówień publicznych w trybie negocjacji, a jego ogłoszenie miało miejsce 5 kwietnia 2016 roku.

  Pierwszy z okrętów miał zastąpić będący na stanie 8. Flotylli Obrony Wybrzeża ze Świnoujścia zbiornikowiec Z-8 (w służbie od 47 lat), natomiast okręt opcjonalny miał zastąpić zbiornikowiec ORP Bałtyk (Z-1) z 3. Flotylli Okrętów z Gdyni (w służbie od 26 lat).

  Ogłoszenie przetargu poprzedził dialog techniczny, który został przeprowadzony przez Inspektorat Uzbrojenia w okresie od 8 kwietnia 2014 roku do 31 sierpnia 2015 roku. Jego ogłoszenie miało miejsce w dniu 10 lipca 2014 roku, a uczestniczyły w nim następujące podmioty: Navantia, DCNS, Stocznia Nauta, Stocznia Marynarki Wojennej S.A. w konsorcjum z Rolls-Royce, konsorcjum firm tureckich AYCOM/STM, koreański Hyundai, Remontowa Shipbuilding, Enamor oraz KenBIT.

  Po unieważnieniu przetargu na zbiornikowce, obecnie nie prowadzi się już żadnego postępowania dotyczącego budowy nowych okrętów na potrzeby Marynarki Wojennej RP mimo, że w obowiązującym Planie Modernizacji Technicznej Sił Zbrojnych RP na lata 2017-2022 wskazano konieczność pozyskania wielu typów jednostek (w tym zbiornikowców kr. Supply), a Minister ON Antoni Macierewicz uznał modernizację MW RP za jeden z 5 najważniejszych priorytetów unowocześnienia polskiej armii.

(TD)

Aktualizacja 16.08.2017

Z informacji jakie uzyskała redakcja wynika, że unieważnienie przetargu na zbiornikowce paliwowe Supply miało racjonalne podstawy prawne. Przyczyną wykluczenia wszystkich wykonawców było głównie nie spełnienie wymagań dotyczacych doświadczenia. Ponowna analiza PIBP wykonana w 2017 roku nie wykazała podstaw, do przeprowadzenia tego zamówienia na innej podstawie niż Prawo zamówień publicznych.  




Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Ponad 4,8% PKB na obronność Polski w 2026 roku

Ponad 4,8% PKB na obronność Polski w 2026 roku

W dniu 28 sierpnia br. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy budżetowej na 2026 rok. Zaplanowano w nim dochody budżetu państwa w kwocie 647,2 mld ...

więcej polecanych artykułów