Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2013-11-30 10:25:43

910 Jelczy dla polskiej armii

     Za kwotę 674 mln PLN, w piątek, zawarto umowę pomiędzy Inspektoratem Uzbrojenia a spółką Jelcz-Komponenty na dostawę 910 samochodów ciężarowych średniej ładowności wysokiej mobilności. Dostawy obejmą lata 2014-2018 i dotyczyć będą pojazdu Jelcz 442.32. Kontrakt zawiera także pakiet logistyczny (zestawy remontowe oraz sprzęt diagnostyczny) i szkoleniowy.

Jelcz 442.32 - nowa ciężarówka terenowa polskich żołnierzy. fot. Tomasz Kwasek.

   Kontrakt podpisali Szef Inspektoratu Uzbrojenia gen. bryg. Sławomir Szczepaniak oraz reprezentujący Spółkę Jelcz – Komponenty (grupa HSW), wykonawcę kontraktu, Prezes Zarządu Dyrektor Naczelny Władysław Czubak. Wojskowi tłumaczą taki wybór korzystną ofertą, także cenową oraz wspieraniem rodzimego przemysłu obronnego i gospodarki. Wydaje się, że ten ostatni argument powinien być przemilczany przez MON, szczególnie w dobie walki urzędników z Brukseli o konkurencyjność rynku dostaw wojskowych. Pojazdy mają być wyposażone w jednostki napędowe oferowane w ramach Centrum Silnikowego powstającego w Wojskowych Zakładach Motoryzacyjnych w Poznaniu.

   Jelcz 442.32 to samochód o masie własnej 9600 kg i ładowności 6000 kg. Napęd stanowi silnik wysokoprężny MTU 6R106TD21 o mocy 240 kW (326 KM) z 9-biegową skrzynią manualną. Długość pojazdu wynosi 7980 mm, szerokość 2550 mm, wysokość 3490 mm, a prześwit 400 mm. Jelcz 442.32 wersji podstawowej ma dwuosobową kabinę i skrzynię ładunkową (rama przystosowana jest do montażu różnych zabudów) z zaczepami do montowania europalet lub kontenera 15-stopowego, wyposażony jest w układ centralnego pompowania kół oraz wkładki Beadlock umożliwiające poruszanie się przy zmniejszonym ciśnieniu opon. Samochód przeszedł próby i jest gotowy do produkcji seryjnej. W jednostkach zastąpi samochody Star 266, oczywiście tylko część parku tych pojazdów.

(MC)




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Śmigłowiec bojowy AgustaWestland AW129. Część I - Mangusta i pochodne

Śmigłowiec bojowy AgustaWestland AW129. Część I - Mangusta i pochodne

W latach siedemdziesiątych XX wieku w Europie zachodniej rozpoczęto prace badawczo-rozwojowe nad kilkoma projektami śmigłowców przeciwpancernych. S...

więcej polecanych artykułów