Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2015-07-17 11:04:48

Dwa lata na remont ORP Orkan, potem modernizacja

     W roku budżetowym 2015 zaplanowano rozpoczęcie remontów dwóch jednostek rakietowych projektu 660. 6 lipca br. Inspektorat Uzbrojenia poinformował o postępowaniu dotyczącym naprawy głównej i dokowej ORP Orkan, pierwszego okrętu serii.

Najnowsze postępowanie IU dotyczy remontu ORP Orkan. Na zdjęciu jednostka bliźniacza, ORP Piorun, przy której także zaplanowano prace.  Zdjęcie o tyle interesujące, że na pokładzie zamontowany RBS 15Mk3. fot. Mariusz Cielma/Dziennik Zbrojny

  W lutym 2015 roku zadanie dotyczące takiego zakresu prac, ale przy ORP Piorun, rozpoczęła Komenda Portu Wojennego w Gdynii. Wiadomo, że jedną z głównych prac prowadzonych w ramach tego postępowania jest remont jednostek napędowych ORP Piorun. Okręt w czasie 360 dni przejść miał naprawę główną i dokową. W trakcie postępowania, o wartości szacowanej na 40 milionów PLN, doszło do przesunięcia o miesiąc daty składania wniosków. Zmieniono również termin wykonania pracy na 580 dni, zmniejszono wymóg posiadania przez oferenta w swoim biznesowym portfolio w ostatnich 5 latach podobnego zlecenia z wartości 10 do 8 mln PLN. Brak informacji o wyłonieniu realizatora usługi, prace przy Piorunie nie rozpoczęły się z pewnością do drugiej połowy czerwca.

  Na początku lipca br. wspomniany już Inspektorat Uzbrojenia uruchomił podobne postępowanie dotyczące ORP Orkan. W tym wypadku zakłada się 550 dni na realizację usługi, liczonych od podpisania umowy. IU wymaga, aby zakres wykonanych w ostatnich 5 latach prac przy jednostkach napędowych, wyniósł przy jednej umowie potencjalnego oferenta aż 14 milionów PLN. Premiowane dodatkowo będą podmioty, które wykazać się mają wielokrotnością takich zleceń. Wojskowi wskazali dwa kryteria, oceniając które dokonają ostatecznego wyboru usługodawcy. Chodzi o cenę (90) oraz okres udzielonej gwarancji (10). Wnioski podmiotów zainteresowanych przyjmowane są do 6 sierpnia br.

  Wysokie oczekiwanie w stosunku do zrealizowanej jednostkowej umowy na poziomie 14 milionów PLN może spowodować, podobnie jak w przypadku postępowania KPW Gdynia na ORP Piorun, że również IU przeprowadzi modyfikację swoich warunków. Interesujące jest także spojrzenie jak wygląda podział zadań w naszym systemie. Identyczne co do treści postępowania dotyczące tego samego systemu uzbrojenia (naprawa główna i dokowa dwóch okrętów projektu 660) prowadzą dwa różne podmioty: Inspektorat Wsparcia oraz Inspektorat Uzbrojenia. Od przyszłego roku ma się to zmienić, zadania związane z remontami będą w gestii wyłącznie inspektoratu z Bydgoszczy.

   IU będzie się zajmował małymi okrętami rakietowymi Orkan w innym zakresie. Planowany jest do przeprowadzenia dialog techniczny obejmujący wymianę układu napędowego, ciekawe, że na jednostkach prowadzić się będzie przez dwa lata kosztowne remonty już posiadanych silników wysokoprężnych M520.

(MC)




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Król jest nagi – Su-22 w polskim lotnictwie wojskowym

Król jest nagi – Su-22 w polskim lotnictwie wojskowym

Samolot Su-22 w bieżącym roku obchodzi 30-lecie wprowadzenia do służby w polskim lotnictwie wojskowym. Jego kariera z biało-czerwoną szachownicą mi...

więcej polecanych artykułów