Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2015-03-10 13:28:52

500 tonowy okręt podwodny od Hyundai

     W 2011 roku Korea Południowa, poprzez swoje rządowe agencje zaawansowanych technologii, uruchomiła program budowy małego okrętu podwodnego oznaczony jako KSS-500A. Celem było zastąpienie nową konstrukcją jednostek typu Dolgorae (175 ton, 25 metrów długości). Pierwszym jednak celem będzie eksport – Tajlandia.


  Hyundai opracował projekt okrętu HDS-500. Jednostki o wyporności 510 ton, długości 37 metrów, załodze około 10 osób, maksymalnej głębokości zanurzenia 250 metrów, maksymalnej prędkości 20 węzłów, autonomiczności 21 dób i zasięgu 2000 mil morskich. Uzbrojenie jednostki stanowić miały dwie torpedy ciężkie, cztery lekkie oraz miny czy nawet i pionowe wyrzutnie rakietowe. Znaleźć się miało także miejsce dla 7 żołnierzy jednostek specjalnych. Pomysł jednostki o niewielkich rozmiarach przekonać ma do takiego wyboru tajską marynarkę wojenną.

  Tajlandia oczekuje jednak okrętów wdrożonych do służby, a nie tylko koncepcji. Na liście ofert znajdują się na przykład dwa okręty podwodne typ 209 – jeden z koreańskiego Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME), drugi z niemieckiego ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS).

(ZK)

grafika: Hyundai




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Bojowy wóz rozpoznawczy Svatawa (BWR-1S/BPzV/BPsV)

Bojowy wóz rozpoznawczy Svatawa (BWR-1S/BPzV/BPsV)

Gdy w armiach potencjalnego przeciwnika - NATO, w latach 80-tych XX wieku rozpoznanie ogólnowojskowe realizowano poprzez kołowe czy to gąsienicowe ...

więcej polecanych artykułów