Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2016-03-29 13:28:52

Marynarka bez Mi-17

     10 marca na lotnisku 43. Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach odbyły się ostatnie loty szkoleniowe na śmigłowcu Mi-17. Po blisko 15 latach Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej zakończyła eksploatację tego typu maszyn.


    Eksploatacja śmigłowców transportowych Mi-17 w lotnictwie Marynarki Wojennej rozpoczęła się w kwietniu 2001 roku. Jako pierwsza na lotnisko w Gdyni Babich Dołach trafiła maszyna z numerem burtowym 0608. Trzy miesiące później dołączyła do niej, kolejna z numerem 5528, która była użytkowana na podstawie porozumienia o współpracy pomiędzy Brygadą Lotnictwa Marynarki Wojennej a Spółką Lotos Petrobaltic S.A. W 2014, po rozwiązaniu umowy współpracy, maszyna ta została wycofana z eksploatacji a w styczniu 2016 przetransportowana do czeskich zakładów lotniczych LOM Praha. Ostatni lot szkoleniowy z załogą 43. Bazy Lotnictwa Morskiego na śmigłowcu 0608 odbył się w czwartek, 10 marca, a wykonała go załoga w składzie kpt. pil. Konrad Skóra, kpt. pil. Piotr Smolarek, kpt. Tomasz Łopata oraz bosm. Daniel Krukowski. Bilans 15 lat służby Mi-17 0608 w barwach lotnictwa Marynarki Wojennej zamknął się nalotem ponad 1100 godzin. 25 marca maszyna ta została przebazowana na lotnisko 25. Brygady Kawalerii Powietrznej w Leźnicy Wielkiej gdzie wejdzie na wyposażenie 1. Dywizjonu Lotniczego.

Brygada Lotnictwa MW




Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Czy wydatki na zbrojenia przyspieszą wzrost gospodarczy w Polsce? Komentarz.

Czy wydatki na zbrojenia przyspieszą wzrost gospodarczy w Polsce? Komentarz.

W dniu 14 listopada br. Credit Agricole Bank Polska S.A. przekazał swoim klientom i wybranym mediom analizę pt. „Czy wydatki na zbrojenia przyspies...

więcej polecanych artykułów